Sekcja mikrolotowa

Nasza historia

Pierwsze loty z lotniska Aeroklubu Szczecińskiego na motolotniach odbyły się w roku 1984r. Dla wielu osób pojawiła się alternatywa - nowa możliwość oderwania się od ziemi. Pojawili się konstruktorzy - amatorzy, którzy na własnych urządzeniach z większym lub mniejszym sukcesem unosili się w powietrzu.
W roku 1995 r. wraz ze wzrostem zainteresowania tym sportem władze aeroklubu szczecińskiego utworzyły sekcje motolotniową i ten okres stał się oficjalną datą narodzin motolotniarstwa w Szczecinie. Motolotniarze znaleźli się pod skrzydłami Aeroklubu Szczecińskiego. Pierwsi prawidłowo wyszkoleni piloci stali się po zdobyciu uprawnień naszymi instruktorami. Wraz ze zmianami jakie nastąpiły w przepisach prawa lotniczego oraz w samym Aeroklubie Szczecińskim postanowiliśmy rozszerzyć naszą sekcję i nadać jej nazwę mikrolotową.

Na czym latamy?

Obecnie w naszym aeroklubie posiadamy dziesięć dwuosobowych motolotni. Jest to sprzęt prywatny. W większości przypadków wózki są wytworem naszej wyobraźni. Dominujące skrzydła, na których latamy to fabryczne Sream; Strangert; Libra i Stratus. Zastosowane Silniki Rotax (produkowane seryjnie do urządzeń latających) pozwalają naszym motolotnią oderwać się od ziemi. Są też silniki adaptowane z pojazdów samochodowych takie jak Subaru i Suzuki. W ostatnim okresie dołączył do Nas dwuosobowy samolot ultralekki Stol.